Objavte
silu mandle
na svojej pleti #viacradosti

arrow_downward

Stres je nepriateľom krásnej pleti.

Ako stres pôsobí na pleť?

Akokoľvek je stres dôležitou obrannou reakciou organizmu, ktorá slúži na zachovanie rovnováhy, prípadne prežitie, je nebezpečný, pokiaľ je ho príliš mnoho alebo ak trvá príliš dlho. Škodlivý je pre celé telo a jeho účinky sa negatívne prejavujú tiež na stave pokožky.

Ako uľaviť pleti v strese?

1

Nezanedbávajte správnu starostlivosť o pleť.
Odlíčte sa a dôkladne pleť čistite. Starajte sa o pleť aj po čistení - krémom, sérom či olejom. Ideálna na upokojenie pleti je naša Mandľová pleťová starostlivosť. Je úplne bez parfumácie, a preto je vhodná aj pre veľmi citlivú pleť.

2

Doprajte si masáž tváre.
Krátku automasáž zvládnete hravo behom 5 minút počas svojej každodennej rutiny. Inšpirujte sa napríklad našim návodom alebo príďte k nám do salóna WELEDA BEAUTY & STORE, kde sa vám budú venovať naše profesionálne kozmetičky.

3

Nájdite si čas na seba.
Spomaľte, choďte sa prejsť do lesa, začítajte sa do knižky alebo si doprajte kúpeľ. Ideálna je levanduľový, ktorý upokojí myseľ a pripraví vás na spánok.

4

Pite veľa vody a dbajte na zdravý jedálniček.
My ľudia sme z podstatnej časti tvorení vodou. Dostatočný pitný režim je pre krásu pleti nenahraditeľný. Rovnako ako dostatok vody ju ovplyvňuje aj jedlo, ktoré si doprajeme.

5

Naučte sa tvárovú jogu.
Je to spôsob, ako v priebehu krátkeho času efektívne precvičiť svaly na tvári. Vďaka niekoľkým jednoduchým cvikom, ktoré pre nás pripravila Miša Dombrovská, môžete tvárovú jogu zaradiť do svojej dennej rutiny starostlivosti o pleť.

6

Praktikujte mindfulness.
Je to spôsob, ako sa vyrovnávať sa stresom, prežívať prítomný okamih a byť šťastnejšia. Zistite viac o mindfulness vďaka Michalovi Dvořákovi.

7

Dostatočne spite.
Doprajte si dostatok spánku. Optimálna doba pre väčšinu dospelých je 7 - 8 hodín denne.

8

Zašportujte si.
Šport a pohyb všeobecne prospieva nielen nášmu telu, ale aj mysli. Šport navyše vyplavuje endorfíny, vďaka ktorým sa cítime lepšie.

9

Rozvíjajte svoju vďačnosť.
Na konci dňa myslite na to, za čo ste vďační. Môžete si to aj zapisovať. Sústredíte sa tak viac na to dobré, čo v živote máte a menej na to, čo vás stresuje alebo čoho sa bojíte.

10

Usmievajte sa.
Smiech aj obyčajný úsmev (a to údajne i predstieraný) pomáha k radosti. Smiech podporuje krvný obeh, a tak privádza viac kyslíka do každej bunky tela.

Zapojte sa do výzvy za #viacradosti a vyhrajte!

Zapojiť sa arrow_forward

Mandľová starostlivosť Weleda pre regeneráciu a upokojenie pleti

Rýchlo upokojuje a trvalo obnovuje rovnováhu pokožky. S BIO mandľovým olejom z ekologického poľnohospodárstva.

  • # Ochraňuje citlivú pokožku a stará sa o ňu.
  • # Harmonizuje pleť a obnovuje jej prirodzenú ochrannú funkciu.
  • # Starostlivo vybrané prírodné zložky zmierňujú príznaky podráždenia.
  • # Posilňuje lipidovú vrstvu pokožky a chráni ju pred stratou vody.
  • # Obsahuje zdroj vitamínu E – antioxidantu, ktorý spomaľuje proces starnutia pokožky.

Mandľovú pleťovú a telovú starostlivosť sme vyvinuli, aby ste sa vo svojej koži cítili dobre.

Zapojte sa do ankety
"Prítomnosť stresu v každodennom živote",
a vyhrajte 50x Mandľový pleťový krém 30ml

Zapojiť sa arrow_forward

Relaxačná masáž tváre

Doprajte svojej pokožke špeciálnu starostlivosť a vychutnajte si pozitívne účinky relaxačnej masáže tváre. Najlepším pomocníkom na tento proces je Mandľový pleťový olej.

Krok 1

Položte obe ruky na tvár a jemne prechádzajte smerom k hornej časti ucha.

Krok 2

Končeky prstov položte na spánky a masírujte ich pomalými krúživými pohybmi.

Krok 3

Masáž čela: Končeky prstov položte oproti sebe na čelo a masírujte ho kĺzavým pohybom smerom von.

Krok 4

Prstenníkom masírujte koreň nosu cez oblúk obočia a potom od vonkajšieho do vnútorného kútiku oka.

Desať minút s tvárovou jogou

Do výrazu, kontúr či kondície tváre sa premietajú fyzická, mentálna a spirituálna úroveň. Dušu rozvíja sebaprijatie, myseľ pozitívny prístup k životu a telo pohyb. Desať minúť s tvárovou jogou môžete vyskúšať ráno aj večer.

Krok 1
čistenie a prekrvenie pleti

touch_app

Po očistení pleti ju navyše dobre prekrvíme, a tak prečistíme i zvnútra. Prekrvuje tzv. levia ásana (imitácia revu leva s vyplazeným jazykom) alebo jemné poklepávanie či poštipovanie.
Krok 2
sérum a posilnenie svalov

touch_app

Nanesieme, poprípade vklepeme sérum, a zatiaľ čo sa vstrebáva, precvičíme si tvárové svaly: (1) niekoľkokrát do výdychu vyslovujeme samohlásky A-E-I-O-U (s maximálnym zapojením mimických svalov) a (2) pod bradu priložíme päsť a vždy s výdychom niekoľkokrát zatlačíme proti jej odporu. TIP – skúste zmiešať Granátové spevňujúce pleťové sérum s kvapkou Mandľového pleťového oleja.
Krok 3
krém a masáž

touch_app

Krém nanášame masážnymi pohybmi, ktoré rešpektujú tvar svalov (okolo úst do kruhu, na čele a lícach do strán a na krku odspodu hore). Jemná masáž rozprúdi lymfatický systém a štartuje regeneračné schopnosti fascie. Nakoniec pridáme očný krém (okolo očí vždy opatrne, poklepkávaním).
Krok 4
uvoľnenie

touch_app

Na niekoľko nádychov a výdychov zavrieme oči, dýchame zhlboka, pokojne a celú tvár uvoľníme. Do tejto krátkej relaxácie môžeme vložiť tzv. sankalpu – prianie (alebo myslíme na niečo pekné). TIP – ako prvá pomoc v strese pomôže niekoľko hlbších nádychov a výdychov kedykoľvek behom dňa.
Krok 5
líčenie a úsmev

touch_app

Najprv sa na seba v zrkadle zoširoka usmejeme, uvoľníme pritom čeľusť, a nakoniec, pri rannej verzii pri líčení a večer len tak, tvár ozdobí už len mierny a hlavne vnútorný úsmev, ktorý rozjasňuje rysy a pozitívne naladí myseľ aj dušu.

Michaela Dombrovská
Joge sa venuje takmer dvadsať rokov, polovicu tohto obdobia tiež ako lektorka. Zameriava sa na powerjogu, kancelársku a tvárovú jogu. Píše life-stylové články, spolupracuje s časopisom Jóga Dnes, je autorkou kníh Pravidla pozitivního sobectví, Pořádek nejen v hlavě, Jógový zápisník a spoluautorkou Kreatívneho diára.

- Viac informácií a ďalšie tipy nájdete na www.protoze.cz open_in_new

Objavte Mindfulness s Michalom Dvořákom

Rutina, zhon, multitasking, stres, málo času „na všetko“ a následné preťaženie. Tieto scenáre všedných dní pozná snáď každý z nás. Nie každý sa s tým však vie popasovať a nájsť si čas sám pre seba. Mindfulness ponúka cestu, ako z toho von.

Mindfulness nás učí žiť v prítomnosti, pomáha nám regulovať stres, silné negatívne emócie či zastaviť opakujúce sa myšlienky. Viac informácií o tom, čo to je mindfulness, sa dozviete v tomto videu open_in_new

Tipy a triky, ako priniesť mindfulness do svojho života

touch_app Zastavenie a upokojenie sa

Vašich päť minút pre zastavenie a upokojenie sa (a kto hovorí, že nemá päť minút, mal by sa nad sebou zamyslieť). Cvičenie môžete vykonávať doma, po ceste do práce, alebo (napríklad) cez pauzu v práci. Behom cvičenia zamerajte svoju pozornosť na dych a zaznamenávajte všetko, čo sa v tom momente deje – napríklad pohyb tela, hĺbku dychu, teplotu dychu atd. Kedykoľvek sa vaša myseľ zatúla inde (napríklad sa začnete zaoberať nejakou myšlienkou, započúvajte sa do zvuku…), priveďte svoju pozornosť späť k svojmu dychu.

Pre toto cvičenie môžete využiť nahrávku.

touch_app Všímavá chôdza

Všímavá chôdza. Krásnym spôsobom, kde možno využívať mindfulness, je chôdza – ísť určitý úsek cesty s tým, že vnímate, čo všetko sa deje – na vašich chodidlách, ako sa vaše nohy zapájajú do chôdze… zrazu to nie je pohyb odniekiaľ niekam, ale činnosť sama o sebe. Cvičenie vám pomôže sa upokojiť a z chôdze odniekiaľ niekam sa zrazu stane plnohodnotná a milá časť dňa.

touch_app Mindful eating

Mindful eating. Pokiaľ chcete zvýšiť prežitok z jedla a mať väčšiu kontrolu nad svojim stravovaním, mindful eating pre vás môže byť cesta, ako to docieliť.

Ako na to? Než začnete jesť, zastavte sa na päť sekúnd a najskôr sa pozrite na jedlo, ktoré jete – ako vyzerá? Ako vonia? Môžete sa tiež sami seba opýtať: „Mám hlad?“ (A ako vlastne to, že máte hlad, spoznáte?). Po tomto krátkom zastavení, začnite jesť – vnímajte, ako jedlo chutí, ako sa chuť jedla mení minútu po minúte?

Skúste si z jedla urobiť to jediné, čomu sa v danú chvíľu venujete. Kedykoľvek vás prepadne myšlienka, že by ste mali zrýchliť, vybaviť pár emailov, skontrolovať sociálne siete, nechajte myšlienku tak (napríklad so slovami „nevidíš, že jem“) a pokračujte v jedle. Dobrú chuť.

touch_app Láskavosť

Láskavosť. Stres, zhon, tlak na nás často pôsobí tak, že začneme mať „tvrdú šupku“ – sme tvrdí, nároční sami na seba aj na ostatných; vyčítame si veci, máme na seba veľké očakávania… Preto, sa skúste o seba starať a na konci každého dňa sa oceňte a poďakujte si za to, čo sa vám v ten deň podarilo, čo ste zvládli… .
Každý deň je toho veľa, čo sa vám podarilo, ako hovorí J. Kabat-Zinn, zakladateľ kurzov mindfulness v USA: „Pokiaľ dýchame, je to s nami viac v poriadku než v neporiadku.“

Michal Dvořák - CFM Qualified MBSR Teacher
Učím to, čo sám žijem, pravidelne meditujem a využívam mindfulness v príjemných i náročných situáciách, ktoré mi život prináša. Mindfulness mi dodáva pokoj, pomáha mi zvládať stres, upokojiť hlavu a dáva mi dôveru v seba i v život okolo mňa. Absolvoval som mindfulness teacher program na UMASS Medical School (USA), päťročný psychoterapeutický výcvik (SUR). Baví ma cestovať po svete, trénovať kung-fu, cvičiť s kettlebellom, vzdelávať sa a pravidelne meditovať.

- Viac informácií na www.bemindful.cz open_in_new

Mandľový olej z BIO poľnohospodárstva:
skvelý pre pokožku aj pre životné prostredie

Pred niekoľkými rokmi Weleda otvorila svoj projekt získavania mandľového oleja z biologického poľnohospodárstva v spolupráci s družstvom Manan v Španielsku blízko Alicante.

Kooperácia Manan a Weleda majú spoločné ekologické, ekonomické aj sociálne ciele. Všetkých cca 100 pestovateľov sa na 6000 hektárovej plantáži vzdalo umelého zavlažovania, a to z toho dôvodu, že v Španielsku je voda vzácna a dlhodobé zavlažovanie navyše vedie k zasoľovaniu pôdy, erózii a strate výnosnosti.

Z 1 hektára plantáže je tak vďaka udržateľnému pestovaniu pozbieraných len 500 kg mandlí, čo je asi desatina množstva, ktoré sa pozbierajú na podobne rozľahlej plantáži intenzívne pestovaných mandlí v Kalifornii.
Mandle sa v kopcovitom teréne Alicante zbierajú ručne pomocou sietí.

Mandle chránia pokožku

Rovnakú silu, akou mandle chránia svoje jadro, dáva tiež do výživy citlivej pokožky.

Mandle vytvárajú pevný zdravý vonkajší ochranný systém a sústredia všetky svoje životné sily dovnútra. Preto je skvelým príkladom vyváženej sily. Vonkajšia tvrdá škrupina chráni mandľové jadro, to najcennejšie, čo mandľa má. V mnohých kultúrach predstavuje mandľa symbol podstaty či duchovných stránok skrytých pod vonkajším povrchom, pretože jej výživné, jedlé jadro obklopuje tvrdá škrupina. V kresťanstve symbolizuje mandľa Krista, jeho ľudská „škrupina“ obopínala jeho božstvo.

Zistite viac o filozofii Mandľovej starostlivosti Weleda